Thursday, July 21, 2011

Terbaru: Baru sebulan simpan emas,

Dinar emas, atau apa2 jenis perhiasan berkaitan emas sangat menguntungkan. Baru2 ini,sy dah dapat kan dinar emas pertama saya dengan harga RM687 pada 5/7/2011, dan hari nie nilai emas sy ialah RM750. Lihat perbezaan nilai tersebut. Sekiranya duit sebanyak RM687 disimpan dalam akaun Al-Wadiah Bank Islam, belum tentu nilai duit simpanan tersebut bersamaan dengan nilai RM750. Begitulah nilai emas yg dijangka tiap2 hari akan meningkat nilainya. 

Berbanding dengan simpanan unit trust di Public Mutual, nilai RM1000 yg dilabur pada hujung tahun lepas, diamati bahawa peningkatan nilainya terlampau sedikit. Jumlah untungnya hanya bertambah RM9lebih shj. Walaubagaimanapun, pebandingan ini bukanlah bertujuan untuk memburukkan pelaburan unit trust, tp untuk menyatakan kekecewaan kerana salah buat keputusan untuk melabur ketika itu.

Tapi yg penting,marilah bergerak ke arah penyimpanan komoditi seperti emas atau perak. Ekonomi dunia yg semakin meruncing akibat amalan ekonomi kapitalis, free trade telah banyak memusnahkan dan menyusahkan hampir seluruh penduduk di dunia. Maka satu jalan penyelesaiaan dan untuk keselamatan masa depan, emas dan perak dilihat sebagai pilihan yg paling sesuai sejajar dengan peningkatan harga komoditi tersebut. 

Emas for ALL...hehehe




 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...