Thursday, January 20, 2011

ANAK?





"Bang,hari nie kawan sy baru kawin tu dh pregnant, kita bile lagi?"

Satu soklan yang pasti menggelegak kan kepala otak hati perasaan setiap pasangan...sbnr nya susah nak bg jawapan yang tepat utk soklan nie "_" Slalu jwpn yg di jawab:

"bukan masa kita lagi"
"bukan rezeki kita lagi"

Tapi sbrnye yg kuar dr mulut tu tak sama ngan hati...hati tetap rse runsing. Dalam hati asyik berkata " dah 6 bulan kawin, tanda2 kehamilan msih blum ada lagi" pastu tgk member2 yg baru kawin sudah mendapat tanda2 nya. Ada yg dalam 2 bulan, ada plak yg bunting pelamin...fuhh kalo bunting pelamin tu mmg org kte hebat la kut...tp itu semua rezeki dr ALLAH S.W.T. Alhamdulillah , ALLAH memberi nikmat teresebut kepada mereka.

Pasti setiap pasangan mencuba pelbagai cara untuk mendapatkan anak tapi...kalo ALLAH tak kata " kun fayakun" pasti x menjadi...sbg hamba kita patut berserah dan berdoa selepas pelbagai usaha dilakukan...amin...

Hehhe...Congratulation to couple yg sudah menimang cahaya mata atau bakal menimang cahaya mata...dan banyak kan bertahmid pada ALLAH S.W.T atas rezeki yg dikurniakan...

Kpd yg msih berusaha...teruskan usaha dan doa dan tawakal...Semoga kalian dapat mengecapi kebahgiaan rumahtangga dengan kehadiran anak2 yg soleh dan solehah...tak lupa juga anak2 yg comel..hehehee...


2 comments:

Faralyana said...

betul ali..usaha ye same2..hehehe

Embun Pagi said...

tot sp la a.i.n.a td..ahahha.. =)
i suke je komen kat entry ni..ahhaa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...